Jestli nás epidemie covidu něco naučila, tak je to právě to, že moderní technologie jsou v dnešním světě nezbytné. Období uzavření škol bychom jen těžko zvládli efektivněji bez počítačů, tabletů nebo chytrých telefonů. Takový počítač už konec konců pro děti není jen prostředek na zabití času, který ničí oči, ale pomůcka a nezbytná součást třeba i školních potřeb. Na to se zaměřil projekt Vividbooks a vysloužil si cenu Nápad roku za rok 2022.
Vividbooks je digitální učebnice, která učitelům poskytuje vše potřebné k moderní a efektivní výuce na základní škole. Vědní obory, jako jsou chemie nebo fyzika, nebudou pro většinu dětí zábavné, když před ně položíte starší učebnici plnou vzorečků s minimem obrázků. Digitální učebnice by toto mohla změnit.
Jsou v ní obsažené lekce s názornými animacemi, prostřednictvím kterých si dítě látku lépe představí. V praxi to znamená, že pomocí rozšířené reality dokáže učebnice rozhýbat statické obrázky, když na ně namíříte. Děti tak mohou sledovat fyzikální principy na vlastní oči. Dále tam najdete také interaktivní otázky, které vedou studenty k přemýšlení a aktivnímu hledání odpovědí. Pomocí Vividbooks si jedinec dokáže formovat vlastní názory a přemýšlet o světě kolem něj, a to je jeden z největších přínosů tohoto inovativního stylu učení.
„Pro ověření získaných vědomostí slouží pracovní sešity s úlohami. Součástí platformy je i učební text, který nahrazuje klasickou učebnici. Obojí si můžete vytisknout nebo sdílet s žáky online,“ uvádí na svých stránkách autoři. Zakladateli projektu jsou Vítek Škop a Daniel Ondrášek. Vividbooks využívá v dnešní době přes tři sta škol v České republice i na Slovensku a hravým způsobem vzdělává přes šedesát tisíc dětí.
V letošním roce se nápad Vividbooks umístil v prestižní ceně Nápad roku pořádanou společností Vodafone. Obsadil třetí místo, a tak se dostal do povědomí více škol. Celková cena například digitálních učebnic chemie se pohybuje mezi 14 až 18 tisíci korun, jedná se tedy o investici pro danou školu. Autoři projektu Vividbooks však věří, že je to investice, která se školám vrátí. Navíc ministerstvo školství na ni poskytuje příspěvek.
Cílem interaktivního učení je děti zaujmout a s tímto zaujetím dále pracovat při učení. Moderní technologie tak můžou být něco velmi užitečného, když se s nimi naučíme správně pracovat.
Autor: Tereza Bartusková
Že distanční výuka nebyla úplně ke škodě, ukazuje i jeden starší článek, u některých dětí totiž vzbudila větší zájem o probíranou látku.
Máte rádi naše dobrý zprávy a chtěli byste nás nějak podpořit? Prostřednictvím drobného příspěvku na náš transparentní účet můžete jednorázově či pravidelně pomoci Dobrým Zprávám se i nadále rozvíjet.
Zdroj: vividbooks.com, forbes.cz, napadroku.cz
Foto: vitekvitek.com