V ulicích a na zastávkách ostravské aglomerace by se mělo v budoucnu objevit dalších dvacet pět autobusů šetrnějších k životnímu prostředí. Součástí soutěže, kterou chce dopravní podnik vypsat v následujících dnech, je také vybudování osmi dobíjecích míst pro takzvaný systém opt-charge. Jedná se o systém, který umožní dobíjení elektrobusů během času, kdy vozidlo stojí na zastávce.
V Ostravě tak pětadvacítkou nových, dvanáct metrů dlouhých autobusů dokončí přestavbu svého autobusového vozového parku. Ta začala před pěti lety pořizováním vozů, které pohání stlačený zemní plyn. Těch už na severu Moravy jezdí od roku 2016 před sto.
V lednu letošního roku už ostravský dopravní podnik také uzavřel smlouvu s polským Solarisem, který do Ostravy dodá 37 velkokapacitních autobusů s pohonem na stlačený zemní plyn.
Rok 2020 tak bude pro ostravskou dopravu průlomový. Neskončí totiž jen autobusy se spalovacími motory, ale také staré tramvaje z 90. let nebo papírové jízdenky. Město se tímto snaží jít naproti ekologickým trendům poslední doby a přepravou svých občanů se pokouší co nejméně zatěžovat přírodu.
Autor: Jan Meichsner
Zdroj a foto: mhd-ostrava.cz, zdopravy.cz