Na začátku přišla snaha zpříjemnit práci z domova zaměstnancům společnosti NN Group a přinést trochu odreagování a zábavy během druhé vlny koronaviru. Tak vznikl projekt „Lidi lidem“, který spojil příjemné s užitečným a jeho cílem se stala finanční pomoc matkám samoživitelkám a seniorům v domovech důchodců před Vánoci. Do firemního projektu se zapojilo 150 zaměstnanců, díky kterým se podařilo charitativní výzvu splnit.
„Řešili jsme, čím nahradit vánoční večírek pro zaměstnance, když se patrně nebudeme moct potkat, jak kolegy psychicky podpořit, když už jsme všichni velmi unavení prací i pandemií, a jak bychom v rámci druhé vlny koronaviru mohli opět pomoct potřebným,“ vysvětluje vznik akce „Lidi lidem“ vedoucí Komunikace NN Ester Fleischerová. Jedním z cílů totiž bylo vytvořit zaměstnancům částečnou náhradu za osobní setkávání na pracovišti. Ten, kdo se zapojil do charitativní výzvy, měl za úkol splnit aktivitu v podobě dobrovolnictví v domově důchodců anebo jakékoli sportovní činnosti. Díky splněné aktivitě pak dostali zaměstnanci body, které se následně převedly na finanční částku. Posledním krokem bylo pořídit fotografii či video během aktivity pro pobavení kolegů.
Projekt odstartoval 11. listopadu, kdy v prvních dnech zaměstnanci podpořili samoživitelky. Nasbírali body v hodnotě 900 000 korun, které společnost NN darovala organizaci Klub svobodných matek. „Jsme doslova naměkko z toho, jak rychle se Lidi lidem chytlo. Do akce je v tuto chvíli zapojeno 150 zaměstnanců, seznam uskutečněných aktivit už teď čítá téměř 2 500 položek a všechny dílčí projekty se krásně plní,“ dodává Ester Fleischerová. Peníze z výzvy pomohou samoživitelkám zaplatit nájem nebo nakoupit zásoby potravin.
Dále se charitativní výzva zaměřila na seniory v domovech důchodců, kteří musí dlouhodobě podstupovat izolaci od svých blízkých. Vrcholem projektu pak byla sbírka na adventní program přes internet a vánoční večeři pro 3000 seniorů. „Domovy si většinou nemohou dovolit slavnostní tabuli, jakou by si pro své klienty představovaly. Navíc z mnoha rozhovorů s vedoucími pracovníky víme, jak staří lidé ve svých pokojích čekají, že alespoň na Vánoce budou moct sdílet sváteční momenty s ostatními. My jim tyto vytoužené chvíle chceme zpříjemnit,“ dodává Lucie Primáková z marketingu NN.
Díky úspěchu charitativní výzvy projekt „Lidi lidem“ neskončil vánočními svátky, ale bude nadále pokračovat i v letošním roce.
Autor: Šárka Mazurková
Navzdory koronavirové pandemii se Česko podílí na mnoha dobročinných aktivitách. Kolik lidí je doopravdy ochotných pomáhat druhým? To se dozvíte na našem webu.
Foto: Skupina NN ČR, facebook.com/nnpojistovna