Čechům není lhostejná solidarita, až 85 % z nich pomáhá druhým

Česká republika se navzdory koronavirové pandemii význačně podílí na dobročinných aktivitách, zejména pak koupí produktů, jejichž výtěžky putují na dobrou věc. Až 85 % naší populace pomáhá druhým a zároveň se každý čtvrtý Čech plánoval zapojit do Světového dne štědrosti a dobrých skutků Giving Tuesday. Potvrzuje to výzkum, který v říjnu zrealizovala výzkumná agentura Ipsos ve spolupráci s Asociací společenské odpovědnosti.

Koronavirus nezastavil Čechy ve finanční ani v hmotné podpoře neziskových organizací, obchodů, služeb či jiných jimi oblíbených podniků. Jejich solidarita je navzdory nepříjemné situaci stále velmi vysoká. V porovnání s minulým rokem dokonce mírně přibylo dárců krve nebo těch, kteří se zapsali do registru kostní dřeně. Roste také podíl lidí vyššího vzdělání zapojujících se do aktivit pořádaných jejich zaměstnavatelem.

Výzkum agentury Ipsos dokládá, že na jaře i na podzim podpořilo své favorizované podniky, divadla a obchody až 62 % populace. Nejčastěji jde podpora od mladých lidí do 29 let, a to zejména nákupem zboží. Celkově lidé nejraději přispívají na děti, lidi s handicapem a zvířata. Zhruba 48 % věnuje na tyto účely 500 Kč za rok, 23 % přispěje částkou v hodnotě 501 až 1000 Kč, 29 % pak daruje více než tisíc korun. U více než poloviny je stále oblíbenější příležitostné dárcovství, méně je pak těch, kteří posílají finanční obnos pravidelně.

„Nejochotnější jsou lidé pomoci s nákupem rodině, dále pak sousedům či známým, případně i s hlídáním dětí. Pokud by byli přímo požádáni, je asi třetina Čechů ochotna pomoci s trasováním kontaktů nebo v nějaké neziskové organizaci pomáhající potřebným,“ říká manažerka komunikace Ipsos Markéta Kneblíková.

První prosincový den oslavilo Česko celosvětový den štědrosti a dobrých skutků Giving Tuesday a povědomí o něm se rok od roku zvyšuje. V předchozích ročnících se zapojilo zhruba 10 % populace, letos se podle výzkumu již zmíněné agentury hodlala k akci připojit až čtvrtina Čechů. Na přesná data, jak tomu skutečně bylo,  si však musíme počkat. „Štědrost není zakázána ani zrušena. V současné době plné nejistot stále existuje jedna pravda, která nám dává naději. Naději, že jsme společně schopni dosáhnout neuvěřitelných věcí. Giving Tuesday je tak pro lidi z celého světa jedinečnou příležitostí stát při sobě a navzájem se i v této nelehké době podpořit,” dodává Lucie Mádlová, zakladatelka a ředitelka Asociace společenské odpovědnosti, která za Giving Tuesday v Česku stojí. V tuzemsku se během loňského roku zaregistrovalo 333 dárcovských výzev, díky čemuž se podařilo na místní dobročinné projekty vybrat přes 71 milionů korun. Doufejme, že letošní čísla budou stejně optimistická.

Autor: Simona Šustková


Pokud byste taky rádi pomohli a hledáte nějaký tip, jak přesně, seznamte se například s projektem Breakfaststory, kde vykonáte dobrý skutek pouhým zakoupením snídaně.


Zdroj: podnikavazena.cz

Foto: pixabay.com, Giving Tuesday

Příspěvek vytvořen 665

Související Příspěvky

Začněte psát hledaný výraz výše a stisknutím klávesy Enter vyhledejte. Stisknutím klávesy ESC zrušíte.

Zpět na začátek
Dobrý Zprávy