V dnešní době skoro každý nosí brýle nebo čočky. Většina zákazníků si své „miláčky“ vybere v klasické kamenné prodejně a ani je nenapadne, že to jde vlastně jinak. Optiscont, první a největší český e-shop s brýlemi, nabízí velké množství unikátních brýlí dělané přímo na míru, a to jak na internetu, tak přímo v ordinacích.
„Nákup brýlí musí být příjemná a pohodlná záležitost,“ říká o svém podniku jeho zakladatel Pavel Tichý. Nadaný podnikatel tak nejenom šetří peníze svých zákazníků, ale také jejich čas. Vyvinul speciální Optiscont panely, díky kterým si mohou zájemci vybrat brýle šité na míru přímo v čekárně u lékaře. Navíc jsou brýle velmi kvalitní, a díky podnikatelské zdatnosti zaměstnanců i levnější než v klasických optikách.
Svůj web Pavel Tichý vlastní a vede už víc jak deset let. Kromě toho otevřel sedm kamenných očních optik a nedávno koupil společnost Wichterle & Vacík se špičkovými aplikačním střediskem kontaktních čoček. Ačkoliv má dnes jeho byznys padesátimilionový obrat a po celé České republice i na Slovensku 30 Optiscont panelů, vždycky tomu tak nebylo.
Poté, co odešel z firmy svého otce, u kterého pracoval pěknou řádku let, se Tichý rozhodl založit společnost Venturia a rozjet servery s informacemi o brýlích a kontaktních čočkách. Zde prodával firmám z oboru reklamu a staral se o jejich webové stránky. V té době ho také napadlo napsat článek o svém byznysu na blog Podnikání v USA, kde se ho jeden čtenář zeptal, proč se svými zkušenostmi nezačne prodávat brýle přes internet. „V zahraničí takovéto weby fungovaly, osm let zpátky ale u nás nic takového neexistovalo. Bál jsem se, protože jsem si říkal, že brýle jsou něco, co si opravdu potřebujete vyzkoušet. Pak jsem si ale vzpomněl na svého otce, který upsal naši chatu, aby rozjel svůj podnik, a to mi dalo odvahu,“ říká Pavel Tichý pro web Forbes.
V roce 2010 tak se svými dvěma společníky Danem Szarvasem a Vlastou Vávrou založil Optiscont. Ze začátku se brýle moc neprodávaly a Tichý přemýšlel, jak jeho podnik a samotné brýle zpopularizovat. Napadlo ho vytvořit prodejní panely s brýlemi na vyzkoušení a monitorem s aplikací na měření dioptrií. Nakonec zákazník odešle formulář a brýle mu dojdou za pár dní poštou. Nápad ale bohužel nezafungoval. „Kromě toho, že lidé nevěděli, k čemu takový panel je, málokdo měl odvahu jej vyzkoušet, a když se někdo našel, neměl u sebe předpis. Po několikaměsíčním průzkumu jsem zjistil, že musíme panely umístit přímo do čekáren lékařů, kde jsou lidé, kteří brýle potřebují a mají u sebe předpis,“ vysvětluje Tichý pro web Forbes. Tento nápad nakonec dokázal položit základ největšímu webu s brýlemi v České republice.
Ačkoliv Tichý od začátku bojoval s kritikou ze strany tradičních optiků, a to především kvůli velmi nízké ceně brýlí, zvládl si postupem času vybudovat skvělý byznys, který brýle nabízí zábavnou a zároveň efektivní formou.
Autor: Petra Sasínová
Zdroj: https://www.optiscont.cz/
Foto: forbes.cz