Většina použitých plastových materiálů v zábavních parcích stále končí ve směsném odpadu. Britská společnost Merlin, která vlastní zábavní parky po celém Spojeném království, proto přišla společně s firmou Coca-Cola s nápadem, jak přimět své návštěvníky důsledně recyklovat. Za každou vrácenou PET lahev je teď park odmění levnějším vstupným na své atrakce.

Pilotní program zatím funguje tak, že při odevzdání prázdných plastových lahví do speciálních boxů mohou návštěvníci dostat za odměnu poukazy s padesátiprocentní slevou na vstupné. Výměna PET lahví za kupony pak bude možná u vchodů do čtyř lunaparků. Kupony se slevou však platí ve všech třiceti atrakcích společnosti Merlin v Británii.
Celosvětový nápojový gigant Coca-Cola se zase podílí na instalaci zařízení, která připomínají nápojové automaty. „Všechny naše lahve jsou recyklovatelné,“ zdůvodňuje přínos projektu manažer Coca-Coly pro Velkou Británii a Irsko Jon Woods.
„Chceme jich zpátky dostat co nejvíc, abychom z nich mohli vyrobit nové a nekončily tak na skládkách,“ dodává Woods. Odkazuje se přitom na průzkum, podle nějž se 64 procent Britů ochotně zapojí do recyklace odpadu, pokud budou mít nárok na okamžitou odměnu.
V celém Spojeném království denně končí na skládkách asi 700 tisíc plastových lahví. Proto také narůstá tlak na vládu, aby se zapojila a zabránila znečišťování přírody a oceánu. V březnu oznámilo ministerstvo životního prostředí plány na zavedení povinného vratného systému na lahve a plechovky. Jako první se iniciativy v soukromém sektoru chopila společnost Co-op, která zavedla výkup plastových lahví v síti svých supermarketů. Jak uvádí The Guardian, recyklovaný materiál pak používá na výrobu vlastních lahví na vodu.
Autor: Lýdie Hájovská
zdroj: ceskatelevize.cz