RECENZE: Nový zákon vychází nově i pro děti. Je barevný a plný her

Kdo je to Lazar? Jak proměnit vodu ve víno? A proč vlastně slavíme Velikonoce? Na všechny tyto otázky zvídavých dětí znají odpovědi příběhy z Nového zákona, které vydává nakladatelství pro nejmenší Meander. V nové edici najdete celkem osm biblických příběhů, které začínajícím čtenářům vysvětlí a převypráví biblický příběh Ježíšova života. Celým vydáním zároveň děti provedou originální ilustrace.

S biblickými příběhy se děti setkávají od malička. Sbírka Nového zákona z Meandru připomíná spíše krátké pohádky, které jsou vyprávěné jednoduše a dětem tak dokáží přiblížit ty nejdůležitější biblické události. V celkem osmi dílech nové edice se můžete těšit na vyprávění o svatém Petru a Pavlovi, o tom, jak Ježíš vzkřísil Lazara nebo o svatbě v Káně galilejské, kde se voda proměnila na víno. Nechybí ani příběh o Ježíšově poslední cestě do Jeruzaléma.

Autorka Ivana Pecháčková napsala knížky s ohledem na začínající malé čtenáře, příběhy ale udělají radost i každému dospělému, který si chce Nový zákon připomenout. Stejně jako jakákoliv jiná dětská knížka, i tyto jsou vhodné také k večernímu čtení dětem před spaním. Publikace dětem ilustrují čeští výtvarníci nejmladší generace a z každého jednotlivého biblického příběhu tak vytvářejí originální umělecké dílo.

Nakladatelství Meander navíc ke každé z osmi knížek přidává i list otázek a úkolů. Ty děti vybízejí k zamyšlení, ale i ke kreslení a psaní a celá sbírka Nových zákonů je tak vhodná i jako učební pomůcka pro malé školáky. Zajímavé příběhy a pohádky čtené z knížek pomáhají dětem rozvíjet fantazii. Biblické příběhy navíc mohou nejmenším zvědavcům přiblížit i význam některých známých českých tradic a pořekadel.

Autor: Tereza Stará

Na zvídavé dětské otázky o světě i domácím prostředí odpoví leporelo Alice Nikitové. Přečtěte si recenzi na knížku Doma i Venku.

Máte rádi naše dobrý zprávy a chtěli byste nás podpořit? Zavítejte na náš Patreon! Prostřednictvím drobné částky nás můžete měsíčně i jednorázově podpořit a pomoci nám dále se rozvíjet.