Ačkoliv maminky na mateřské často nechtějí zcela ztratit kontakt s prací a rády by ve volných chvílích přišly na jiné myšlenky, je jen málo pracovních příležitostí, které lze skloubit s jejich nabitým a stále se měnícím rozvrhem. Najít pak v takové situaci uplatnění v oboru, jemuž se opravdu chtějí věnovat, bylo donedávna téměř nemožné. Dnes tento problém pomáhá řešit Mumdoo. Platforma založená kamarádkami Lucií Geroldovou a Kristýnou Cejnarovou pomáhá zprostředkovávat ženám na mateřské flexibilní nárazové projekty.
Od spuštění projektu v květnu 2021 se do jeho databáze zapsalo okolo 50 maminek. Spojují se s nimi na základě jejich expertizy firmy nabízející krátkodobé úkoly. Práci mohou ženy najít v několika oborech. Kromě nejrůznějších oblastí marketingu, překladů, copywritingu nebo analýzy dat jde často také o grafiku nebo správu sociálních sítí. Autorky projektu však počítají s tím, že jak platforma poroste, začnou přijímat maminky-expertky a nabídky práce i z dalších oborů.
V současné době je typickou zakázkou například příprava marketingové strategie. „Například nás osloví firma, že potřebuje revizi marketingové strategie s návrhem konkrétních kroků a následně i výpomoc s exekucí. My v naší databázi maminek-expertek najdeme tu nejvhodnější kandidátku, a pokud se vzájemně na obsahu i rozsahu projektu dohodnou, začnou v řádu dnů na projektu pracovat,” vysvětluje postup při obdržení zakázky Geroldová.
První miniprojekty zprostředkovaly svým kamarádkám a bývalým kolegyním, které měly několikaleté zkušenosti z praxe, ale stejně jako ony samy byly v té době na mateřské. Posléze se jejich databáze začala rozrůstat i díky webovým stránkám a profilům na sociálních sítích. Zájemkyně musí na zmíněných stránkách vyplnit dotazník a vypracovat krátký vstupní projekt podle jejich odbornosti. Nakonec je čeká telefonát se zakladatelkami. Tím si prověřují nejen schopnosti zájemkyň, ale také to, že mají o zapojení do Mumdoo opravdový zájem.
Platforma nemůže žádné z nich garantovat pravidelnou vytíženost, ale opravdu jen nárazovou práci. Nabídka je plně závislá na poptávkách klientů, firem. Doteď Mumdoo navázalo spolupráci se čtyřiceti firmami a většina z nich se k němu opakovaně vrací s novými projekty. „Zpětná vazba z obou stran je zatím pozitivní – expertky jsou nadšené, že mohou aktivně zapojit své zkušenosti a být vtažené do nějakého zábavného projektu. Firmy, kterým napříč obory chybí lidé, vítají expertizu, kterou díky Mumdoo mohou do své firmy přivést a získat tak nejen šikovné ruce a hlavu na daný projekt, ale i čerstvou perspektivu zvnějšku,” uvádí Cejnarová.
Co se přivýdělku týče, záleží samozřejmě na typu projektu a zkušenostech konkrétní maminky-expertky. Geroldová říká: „Obecně se dá říct, že jsme na tom srovnatelně s trhem freelancerů a menších marketingových agentur.” Hlavním cílem projektu bylo a stále je vytrhnout maminky z každodennosti mateřské dovolené prací na něčem, co je naplňuje a baví. Při mateřství se život nemusí nutně smrsknout jen na pečování o dítě. Zakladatelky projektu by si přály, aby maminky, které si přejí udržet kontakt se svým oborem, měly možnost využít svůj potenciál. Věří, že trh je konceptu Mumdoo v současné době nakloněn.
Autor: Vendula Berčková
Také si můžete přečíst rozhovor s Andreou Bohačikovou, zakladatelkou M.arter. Tento projekt má pomoci rozvíjet potenciál žen i mužů na rodičovské dovolené.
Máte rádi naše dobrý zprávy a chtěli byste nás podpořit? Zavítejte na náš Patreon! Prostřednictvím drobné částky nás můžete měsíčně i jednorázově podpořit a pomoci nám dále se rozvíjet.
Zdroj: cc.cz, fph.vse.cz
Foto: cc.cz, fph.vse.cz