Dobrý tipy na cvičení doma

Adéla Sobotíková

Zavřené posilovny, zrušené skupinové lekce a nedostatek endorfinů. Nezní to moc dobře. Zároveň máme více volného času, který trávíme doma. Z toho se dá samozřejmě vytěžit hodně věcí, například udělat něco pro své tělo. Cvičit se dá efektivně i z pohodlí domova, skoro nic k tomu nepotřebujete, a navíc nenajdete ani moc výmluv. Přinášíme tipy na lekce, které zvládnete z domu a rozhýbete tak své ztuhlé tělo. Dobrý pocit po cvičení zaručen.

Pravidelné protahování vám uleví od bolesti zad, krční páteře a zlepší držení těla

Trendem posledních let je jóga. Kromě toho, že je teď v módě, tak zaručuje spoustu benefitů pro naše tělo i mysl. Při cvičení se hezky protáhnete, posílíte, budete se soustředit sami na sebe a hlavně uklidníte. Skvělé je, že můžeme najít spoustu videí, podle toho, které oblasti těla se chcete věnovat, či v jaké fázi dne cvičíte. Důležité je najít lektora, který vám sedne jak tónem hlasu, tak stylem jógy. Pokud vám různé pozice nepůjdou hned na začátku, tak to nevzdávejte. Po několika lekcích uvidíte pokrok a bude vás to motivovat třeba až do stojkových pozic. Jóga je skvělým parťákem pro home office. Celodenní sezení u počítače může vést k bolestem zad a krční páteře a pravidelným protahováním tomu předejdete.

Bára Sedláková
Barči videa vás pohladí na duši, zejména vizuálně. Na jejím youtube kanále najdete ranní protažení, večerní zklidnění i flexibilní protahování. Většinu lekcí zvládnou i začátečníci. Taky máte na výběr kratší i delší videa.

Jógová studia
Nové situaci se přizpůsobila i některá jógová studia a na Youtube vkládají hodiny svých lektorek. Jóga Letná je v Praze hodně oblíbená a nabízí hned několik druhů jógy, které většinou trvají šedesát minut. Jóga Poděbrady potěší spíše ty, kteří upřednostňují kratší flow. Prostředí studia a slovní doprovod lektorky ve vás navodí pocit jako byste byli na reálné hodině jógy.

StillOnTheWay
Bolí vás záda? Jste těhotná? Chcete si zameditovat? Cvičí s vámi děti? Toužíte si vyzkoušet dvacet ásan? Cokoli z tohoto a mnohem více najdete na kanále StillOnTheWay. Odcvičeno máte většinou do půl hodiny a zvolit můžete z různě náročných lekcí.

Tom a Sára
Tom se Sárou tvoří pár a oba mají za sebou dlouholetou jógovou praxi. Cvičení s nimi vás určitě uvolní a protáhne, navíc po zhlédnutí jejich akro jógy ji budete chtít taky vyzkoušet. V jejich podání vypadá tak jednoduše a elegantně.

Lekce v angličtině
Velkou dávku inspirace a zásoby videí naleznete na kanále Boho Beautiful, který se kromě jógy věnuje i pilates. Pro každodenní cvičení nabízí Yoga With Adriene několikadenní výzvy, nemusíte tak vymýšlet, co si zacvičíte, ale jedete podle plánu. Pokud nerozumíte dobře anglicky, nenechte se odradit. Ze začátku můžete cvičit podle videa, postupně pochytíte slovíčka jednotlivých pozic, a navíc si rozšíříte anglickou slovní zásobu.

Moje oblíbené flow
Sama jsem jógový začátečník a stále čekám na ten den, kdy pro mě bude střecha odpočinkovou polohou. Nejste v tom sami. Mám radši dynamičtější jógu, která je tak akorát, ani moc krátká ani moc dlouhá. Už jsem si udělala menší seznam videí, které mě moc baví. Pokud vám inspirace výše nestačí, tady jsou moje srdcovky: flow s Andy, jóga proti bolesti zad s Naty a Verčou, coffee yoga s Andrejkou a ranní probuzení s Niky. Aktuálně běží 30denní jógová výzva od FITFAB Strong, kde najdete cvičební plán, který zahrnuje několik lektorů a stylů jógy.

Cvičeni s vlastní váhou je ideální na doma

Že se bez běžícího pásu nedají shodit kila a bez činek nebudou svaly? Omyl! Takové přeskoky přes švihadlo, skákání panáka nebo běh venku je mnohem zábavnější kardio než běhat na páse. K posílení a formování těla vám stačí vlastní váha, případně na domácí cvičení je fajn mít lehké činky, odporovací gumičky nebo závaží na kotníky. Nic z toho ale není nutnost, jak můžete vidět u následujících workoutů.

Péťa Elblová
U Peti najdete všechno, co se týče zdravého životního stylu, včetně motivace a zdravých receptů. Její tréninky jsou zaměřené na různé části těla a nedá vám nic zadarmo. Na jejím Instagramu @jmenujisepeta navíc najdete každý den pošťouchnutí k tomu, abyste šli makat.

FITFAB Strong
Nálož planků, hodně energie, kombinace kardia a posilování, to je FITFAB Strong, o kterém jsme psali zde. Holky reagovaly na nouzový stav tak, že natočily čtyři nové lekce. Opravdu neztrácely čas a cvičení stojí za to.

Jillian Michaels
Jillian je autorka dvou hubnoucích programů. První se nazývá 30 Day Shred, je tedy na 30 dní a zahrnuje tři videa pod názvy Level 1, 2 a 3. Každý level se cvičí 10 dní. Druhým programem je Body Revolution na 90 dní. Zahrnuje celkem 15 videí s názvem Workout 1-12. Každý den máte do půl hodiny splněno a jeden den v týdnu vás čeká odpočinek. Náročnost tréninků se zvyšuje postupně, takže se nemusíte začátku bát.

Pamela Rief
Pamela má na svém youtube kanále hodně intenzivní tréninky, které nezaberou moc času. Zároveň ale už při cvičení ucítíte, že dáváte tělu zabrat a zřejmě to ucítíte i další den. Tady platí pravidlo, co bolí, to sílí.

MadFit
Zacvičit si na písničku a dřepovat do rytmu? Žádný problém, zkusit to můžete s MadFit. Navíc u ní naleznete takovou zásobu videí, že vám snad nikdy nedojdou. Tréninky nejsou opět časově náročné, ale to neznamená, že byste si nedali do těla.

Kayla Itsines
Pokud vám vyhovuje trénink, při kterém necvičíte podle videa, ale máte třeba sluchátka v uších s hudbou, tak se můžete inspirovat cviky, které nakombinovala do jednoho tréninku Kayla. Naplánovala takto například čtyřtýdenní program, jeden týden obsahuje tři tréninky podle části těla a kombinovat je můžete podle chuti.

Tak co, už máte nachystanou podložku?

Foto: helenfit.cz, kulturistika.com, fitblog.com.tr