Co takhle vyrazit na nákup bez zbytečných plastů? Jako jeden z mála supermarketů nabízí Albert svým zákazníkům možnost nakupování i bez obalu. Do speciálních nádob můžete nakoupit zboží širokého sortimentu, od suchých potravin až po zboží z drogerie. Albert se zabývá tématem udržitelnosti už dlouhodobě a díky svým ekologickým projektům ušetřil už stovky tun plastu.
Tento pilotní projekt mohou zájemci vyzkoušet ve třech lokalitách. Konkrétně v prodejně na pražském Chodově, v Butovicích a Ostravě – Nová Karolina. Klienti si ve vybraném obchodu mohou vybrat z více než 80 položek. Ze segmentu suchých potravin se jedná například o ořechy, luštěniny, těstoviny či semínka. Zákazníci zde naleznou rovněž zboží z drogerie, a to jak sypké, tak i tekuté. Veškeré suroviny, které bezobalový koutek nabízí, jsou v navíc v bio kvalitě.
Nákup jednotlivých surovin je zcela jednoduchý. Zájemce si vybere vhodnou nádobu, kterou na začátku procesu zváží. Klient si může přinést vlastní dózu nebo použít jednu ze zálohovaných nádob v obchodu. Následně si odsype či odleje požadované zboží a poté surovinu i s nádobou znovu zváží. Na závěr stačí vytisknout etiketu s příslušným čárovým kódem a pokračovat v dalším nákupu.
„Bezobalový prodej, který je založený na opakovaném používání stejných obalů, je dalším udržitelným krokem. S napětím očekáváme, jak zákazníci bezobalový nákup přijmou a začnou jej opakovaně využívat. S českými dodavateli a společnostmi představujeme koncept, který nechává nahlédnout do jedné z možných budoucností prodeje suchých potravin,“ uvedla Martina Černá, ředitelka pro udržitelnost a zdraví v prodejnách Albert. „Tento koncept je ve světě českých hypermarketů zatím ojedinělý a jsme rádi, že právě v chodovské prodejně, která před několika lety vyhrála ocenění v Diamantové lize kvality jako nejlepší česká prodejna, jej můžeme představit,“ dodává.
Na celém projektu spolupracuje Albert s českou společností MIWA. Ta se zaměřuje na novou technologii, díky níž umožnuje nakupování bez zbytečných obalů. Obchodním řetězcům společnost nabízí inovativní kapsle a stojany na potraviny. Obchody tak můžou svým klientům poskytnout možnost bezobalového nákupu. Metoda, kterou přínáší společnost MIWA je velice efektivní. V porovnání s distribucí potravin v jednorázových obalech snižuje tato technologie negativní dopady na životní prostředí o 71%
Albert omezuje množství plastového odpadu po celou cestu výrobků od samotných dodavatelů až k zákazníkům. Společnost už zavedla mnoho konkrétních opatření k dosažení udržitelných cílů. Mezi taková opatření patří například nahrazení plastů papírovým obalem u ovoce a zeleniny či poskytnutí sáčků Frusack, který je vyroben z kukuřičného škrobu. Zákazníci si tak mohou odnést z prodejny čerstvé ovoce aniž by museli využívat jednorázové mikrotenové sáčky. Cílem značky je do roku 2025 omezit veškeré plastové obaly. Tento záměr zahrnuje mimo jiné využití recyklovatelných a kompostovatelných plastů.
Albert se tématu ekologie a udržitelného rozvoje věnuje již mnoho let. Projekt bezobalových sekcí je jedním z výsledků této iniciativy. Albert navíc tímto projektem ukázal i ostatním supermarketů možnost, jak i do klasického obchodu přivést nový bezobalový koncept.
Autor: Lucie Brožová
V životu bez zbytečných obalů vidí spousta společností i firem naši budoucnost. V drogeriích DM lze například na některých místech čepovat čisticí prostředky a Obalová kalkulačka vám zase spočítá, o kolik plastu svým bezobalovým nákupem odlehčíte planetu.
Máte rádi naše dobrý zprávy a chtěli byste nás nějak podpořit? Prostřednictvím drobného příspěvku na náš transparentní účet můžete jednorázově či pravidelně pomoci Dobrým Zprávám se i nadále rozvíjet.
Zdroje: albert.cz/bezobalu, miwa.eu
Foto: albert.cz, miwa.eu