Když se v Brně objevily deštníky vznášející se nad ulicí poprvé, staly se doslova senzací a tisíce fotek zaplavily během několika dní celý internet. Letos tak zdobí Českou ulici už třetí rok po sobě a tentokrát ji pro změnu oděly do modrých odstínů, které reprezentují místní hokejový klub. Co se ale nemění, je jejich smysl – a to pomoci dobré věci.
Z brněnských deštníků se v období konce prázdnin pomalu stává tradice. A pro velký úspěch z předchozích let proto tato umělecká instalace nesmí chybět ani toto léto. „Venkovní instalace má nejen oživit ulici, ale každý rok také pomáhá potřebným. I letos budou mít lidé možnost po skončení instalace deštníky zakoupit a přispět tak na dobrou věc,“ uvedl ředitel Nadace DRFG David Macek.
„Přístřeší a bezpečí, které symbolizují zavěšené deštníky, potřebuje stále mnoho lidí v nouzi. Pomáháme proto různým skupinám nejen k získání střechy nad hlavou, ale především k vytvoření domova. Letos výtěžek dobročinného prodeje deštníků obdrží klienti s mentálním postižením a autismem,“ uvádí ředitel Diecézní charity Brno Oldřich Haičman letošní účel projektu Nadace DRFG.
Tentokrát převládají deštníky modré a bílé barvy, kterých je okolo dvou stovek. Inspirací byl mistrovský double Komety Brno. Modrobílou většinu doplňuje třináct žlutých deštníků, jako symbol stejného počtu mistrovských titulů. Deštníky v centru vydrží do září, poté poputují do aukce. Loňský výtěžek pomohl Dennímu centru pro lidi bez domova.
Autor: Lýdie Hájovská
zdroj: DRFG.cz, brnenskadrbna.cz