Líbila se nám představa, že bychom tvořili něco, co lidem udělá radost, říkají zakladatelé značky Mybelka

E-shop Mybelka letos slaví první rok od svého spuštění. Za jeho vznikem stojí mladý pár Agnieszka Kozłowska a Adam Farny, kteří spolu chtěli vytvořit něco jedinečného. To, že se jejich projekt potkal s úspěchem, vnímají s vděčností a nadále přistupují k tvorbě své značky s velkou pokorou. V rozhovoru si povídáme ne jenom o tom, co všechno práce na Mybelce obnáší, ale i jaké byly začátky a co všechno e-shop nabízí.

Co všechno se pod značkou Mybelka nachází a o co vlastně jde?

Jedná se o e-shop s kabelkami, který se vyjímá tím, že zákazník, který si kabelku od naší značky koupí, si ji navrhuje sám na základě možností, které mu e-shop nabízí. Sám se tedy podílí na tvorbě kabelky, která mu po objednávce bude doručena.

Jak tento nápad vznikl a kdo s ním první přišel?

Nad tím mít spolu nějakou značku jsme přemýšleli už nějakou dobu, líbila se nám představa, že bychom tvořili něco, co by lidem dělalo radost. První s nápadem přišla Agnieszka, které byl svět módy vždycky blízký. Původním nápadem ale nebyly kabelky, nejdřív jsme přemýšleli nad tvorbou oblečení. Nicméně tento nápad byl pro nás začátečníky poměrně složitý pro realizaci, a tak jsme se nakonec rozhodli pro kabelky.

Jaké byly začátky vaší práce a kdy jste začali vnímat, že se váš projekt doopravdy rozjíždí?

Začátky nebyly jednoduché, vyžadovaly určité odhodlání a spoustu práce. Zařizovali jsme jak věci, které se týkaly právní stránky, tak web a spoustu dalších potřebných kroků. Zejména nad webem jsme strávili spoustu času, protože jsme chtěli, aby zákazník viděl kabelku v podobě, která mu nejvíc přiblíží to, jak bude produkt vypadat, když mu dorazí domů.

Moment, ve kterém jsme si uvědomili, že se naše značka doopravdy rozjela, byly jednoznačně Vánoce 2020. Web jsme spouštěli v září a ze začátku se jednalo o pár objednávek týdně. Nicméně to, co přišlo na Vánoce, jsme opravdu nečekali. Objednávky se začaly množit a o kabelky byl najednou obrovský zájem. Všechno jsme balili doma, a tak byl náš dům najednou plný kartonových krabic a my se nestačili divit.

Kolik lidí stojí za celkovou tvorbou vaší značky?

Za hlavní tvorbou stojíme hlavně my dva, co se tvorby značky týče. Samozřejmě máme ale pár dalších lidi, kteří nám s projektem pomáhají, ať už se jedná o paní účetní, grafika, tvůrce reklamy, PR, počítačového odborníka, holky, které nám pomáhají balit zásilky a jiné věci, a taky samozřejmě šicí dílnu, kde se kabelky vyrábí.

Jaký bod byl pro vás při realizaci tohoto projektu nejtěžší?

Jak už jsme zmínili, nejtěžší byly začátky. Je složité věřit tomu nápadu a být si tím vším jistý. Člověk tomu musí obětovat nejen spoustu času, ale i peněz a je důležité, aby do toho šel s přesvědčením. Takže pro nás bylo určitě těžké se odhodlat a říct si, že do toho půjdeme naplno a dáme tomu šanci.

Co všechno obnáší vaše práce pro Mybelku?

Jedná se o plno věcí, ať už jsou to úplné maličkosti, jako například nálepky na balíčky a věci tohoto typu, ale samozřejmě taky plno dalších větších záležitosti. Adam se hlavně stará o finanční stránku, to znamená, že má nějak pod kontrolou to, aby vlastně značka nějak vydělávala, a aby celkově fungoval ekonomický chod projektu. Agnieszka se zase věnuje například komunikaci se zákazníkem, různým reklamacím, komunikaci s lidmi, kteří pro Mybelku pracují, ale také například spravuje sociální sítě, řeší různá focení produktů a jiné.

Jak vaše okolí reagovalo na tento nápad? Neměli pochybnosti o úspěchu vašeho projektu?

Okolí reagovalo opravdu pozitivně, což nás velmi těšilo a dodalo nám to nějakou jistotu. Neinformovali jsme o tom ale moc lidí, nechtěli jsme předbíhat, kdyby se třeba projekt nerozjel a neměl úspěšnost. Šli jsme do toho s pokorou a jsme velmi rádi, že se náš nápad takhle uchytil.

Čím podle vás Mybelka nejvíce upoutá pozornost zákazníku?

Myslíme si, že celkově koncept naší značky je jedinečný v tom, že si tu kabelku může zákazník vytvořit sám, to je asi hlavní klíč našeho úspěchu. V běžných obchodech si zákazníci můžou třeba vybrat barvu nebo tvar, ale tolik možností se zde nenabízí. Nicméně určitě zde hraje klíčovou roli i třeba to, jak máme kabelky nafocené a celková prezentace našich produktů.

Vaše značka nedávno oslavila rok, což znamená, že jste projekt rozjížděli v období pandemie. Ovlivnilo to nějakým způsobem práci kolem Mybelky?

Těžko říct, moc naši situaci nemáme s čím srovnávat, protože jsme naši značku vlastně neměli v období, kdy tady pandemie nebyla. Z jedné strany byl určitě plus, že se hodně nakupovalo a stále nakupuje online, což pro nás jako pro e-shop je určitě výhoda. Na druhou stranu se celkově moc nenakupovalo v oblastí módy, protože jsme všichni trávili mnohem více času doma, takže po módních produktech nebyla až tak velká poptávka.

Co jste se skrze tvoření své vlastní značky naučili, co vám to dalo?

Určitě nám to dalo hodně a je to pro nás opravdu skvělá zkušenost. Kdybychom se například rozhodli pro tvorbu nějakého jiného projektu, už budeme víc vědět co a jak a celkově si budeme třeba i víc věřit, protože už nás tvorba Mybelky něco naučila. Taky jsme se hodně naučili líp organizovat čas, což je taky velmi přínosné.

Jaké máte plány s Mybelkou do budoucna, plánujete nějaké novinky, na které se zákazníci můžou těšit?

Aktuálně je u nás předvánoční období, takže se teď zaměřujeme hlavně na to, aby všechny objednávky byly na místě v pořádku a na čas. Ale určitě máme i nějaké plány, které bychom chtěli do budoucna zrealizovat, například nedávno jsme spustili e-shop Mybelka i pro Maďarsko. Chtěli bychom totiž naše produkty prodávat i v zahraničí, ale uvidíme, jak se tento plán vyvine

Co vás osobně na vaší značce nejvíc baví?

Vnímáme, že naši zákazníci nejsou pouze zákazníky, ale je to vlastně i skupinka, kterou Mybelka spojuje a vytváří příjemnou atmosféru třeba právě na našich sociálních sítích. Je to super pocit a pro nás taky skvělá zpětná vazba, a právě to, že Mybelka tvoří něco takového, nám dělá ohromnou radost.

Máte nějakou radu, kterou byste dali mladým osobám, které chtějí rozjet svůj projekt, ale bojí se?

Asi bychom nechtěli úplně rozdávat rady, protože se nepovažujeme za nějaké profesionály a pořád se máme co učit. Co bychom ale chtěli zmínit je, že je super mít věci nějak spočítané a mít ve všem v rámci možností pořádek, dokáže to hodně usnadnit celou práci.

Každopádně když už budete mít nápad, který vás bude bavit, hlavně se nebojte. Ze začátku můžete být opatrní a vyzkoušet jej třeba na menším okruhu lidí, ale zkuste to, jen tak zjistíte, jestli váš nápad stojí za to a nebudete si vyčítat, že jste tomu aspoň nedali šanci.

Autor: Izabela Adámková


Pokud Vás téma módy a lidmi, kteří za ní stojí, zajímá, přečtěte si také rozhovor s majitelkou značky Czeska.


Máte rádi naše dobrý zprávy a chtěli byste nás podpořit? Zavítejte na náš Patreon! Prostřednictvím drobné částky nás můžete měsíčně i jednorázově podpořit a pomoci nám dále se rozvíjet.


Foto: mybelka.cz, modablog.cz

Příspěvek vytvořen 12

Související Příspěvky

Začněte psát hledaný výraz výše a stisknutím klávesy Enter vyhledejte. Stisknutím klávesy ESC zrušíte.

Zpět na začátek
Dobrý Zprávy