Panenky Barbie byly dlouho vnímány tak, že mají na své nejmenší fanynky spíše negativní vliv. Perfektní postava, dlouhé řasy a krásné vlasy způsobovaly komplexy nejedné malé slečně. Nová kampaň od Mattela se to teď snaží změnit. Bojují v ní za rovnost mezi muži a ženami, ale především i za dětskou fantazii.
Nová kampaň, která byla spuštěna na Mezinárodní den dívek, nese název „Dream Gap Project“. Pojem „Dream Gap“ znamená to, že si dívky už od pátého roku života vytvářejí limit pro své sny. Už v tomto věku totiž přestávají věřit, že by se mohly stát čímkoliv.
Potvrzuje to i fakt, že se například rodiče dvakrát více ptají ve vyhledávači Google otázkou „Je můj syn nadaný?“ než „Je moje dcera nadaná?“, nebo že u dívek je třikrát menší pravděpodobnost, že dostanou hračky vědecky zaměřené, než chlapci. Právě tyto věci ovlivňují to, že dívky přestávají věřit v samy sebe a v budoucnu se smíří s horší prací a nebudou volit více prestižní kariéry.
Proto si také firma Mattel dala za cíl informovat veřejnost o genderové nevyváženosti a obdobných problémech. Skrz první, úvodní video, kde promlouvají malé holčičky, jsme informováni o problematice Dream Gap a jak jej překonat. V dalších videích by měla vystoupit již samotná Barbie a prostřednictvím svého youtube kanálu bude ve formě vlogů představovat celkem deset významných žen. Dále také chce Mattel podpořit holčičky novou edicí panenek Inspiring Woman, kde je například Frida Kahlo nebo Amelia Earhart. Inspiring Woman vznikly hlavně díky průzkumu, že až 86 % maminek se bojí, jaké vzory jejich dcery mají.
Kvůli výzkumu se Mattel, konkrétně tedy značka Barbie, spojili s NYU a chtějí zkoumání Dream Gap věnovat více času. Značka se o osvětu snaží od roku 2015, od té doby představili kampaň „Imagine the Possibilities“ která reagovala na to, že panenky vzbuzují v dívkách nenávist k vlastnímu tělu.
Nakonec k Barbie vytvořili ještě takový „manuál“ pro rodiče, kde zmiňují, jak se k děvčátku chovat a jak ji podporovat, aby se Dream Gap pomalu ale jistě začal snižovat a uzavírat.
Autor: Helena Večerková
Zdroj: barbie.mattel.com, adage.com