Amazing Places inspiruje cestovatele navštěvovat amazing místa

Projekt Amazing Places přichází na trh s netradičními tipy, kam na výlet či dovolenou. Ze začátku byl záměr zmapovat atraktivní a neobyčejná místa po České republice. Později se však projekt rozrostl, a své tipy tak přináší i ze zahraničí. Kam se bude Amazing Places posouvat, jaké všechny další projekty jsou v plánu a co obnáší vést takovou firmu? Na všechny tyto otázky odpověděl v rozhovoru sám zakladatel Petr Kotík.

Zakladatel projektu Amazing Places Petr Kotík. Spolu se svým týmem se věnuje cestování a mapování míst, která jsou něčím jedinečná. Nápad se zrodil v jeho hlavě v momentě, kdy cítil, že ho jeho tehdejší povolání nenaplňuje. Dnes tak obohacuje svou klientelu o tipy na skvělé dovolené, ale hlavně dělá to, co ho baví nejvíce.

Úplně na začátek bych začala zcela laickou otázkou. Jak byste projekt Amazing Places představil někomu, kdo o něm nikdy neslyšel?

To je tak krásná triviální otázka. Vždy se na ní snažím vymyslet jinou odpověď, a ta zdánlivě není zas tak jednoduchá. Dříve jsme byli inspirativní portál zaměřený na ubytovací zařízení po Česku, dnes už i v zahraničí. Jedná se o místa, kterým my říkáme „kouzelná místa“, protože něčím vybočují, ať už je to službami, polohou a tak dále. Abych to shrnul, Amazing Places je dnes cestovatelský portál pro lidi, kteří chtějí jezdit na zajímavá místa a k nám si mohou přijít pro osobní doporučení. Nově si přes nás lze pobyty rovnou i objednat, což donedávna nebylo možné.

Když říkáte osobní doporučení, znamená to, že na ta místa sami jezdíte? Kolik lidí je na to potřeba mít v týmu?

Snažíme se o to. Náš tým je poměrně velký, ale takový ten „core“ (ve významu srdce či střed, pozn. autora) je zhruba kolem patnácti lidí. Mezi nimi je okolo sedmi specialistů, kteří pro nás jezdí po republice.

Vybíráte si místa, kam jedete, cíleně, nebo to vyplyne vždy z nějaké „osobní“ dovolené, která vás nebo ostatní z týmu nadchne, a tak se rozhodnete udělat z ní tip?

Možná kdysi, ale teď už dlouhodobě a cíleně jezdíme na ta místa, kdy to máme dopředu pečlivě naplánované a domluvené s ubytovateli. Není to vždy ani spojené s tím, že bychom tam zůstávali přes noc, jelikož těch míst je opravdu spousta. To je v uvozovkách taková značka „ideál“.  V rámci jednoho dne máme většinou naplánovaných okolo šesti setkání.

Znamená to tedy, že vy si vytipujete nějaká místa, na která se rozhodnete jet podívat, domluvíte si schůzi a jedete?

Kolega a ředitel Amazing Places Václav Vítek vymyslel asi před rokem a půl taková pravidelná týmová setkávání. Říkáme jim „pizza palce“. Tam probíráme tipy, které se nám sejdou od lidí, kteří cestují, ale i od samotných ubytovatelů. V rámci té schůze se snažíme všechna ta místa projít přes internet a vybrat ta nejlepší. Jakožto výběrový portál se snažíme stále upřednostňovat kvalitu před kvantitou a vždy platí pravidlo, že než se to místo stane součástí Amazing Places, tak ho navštívíme.

Když zmiňujete lidi, kteří vám dávají tipy, všimla jsem si, že spolupracujete s influencery. Dostáváte tipy také od nich?

Občas od nich dostaneme nějaký tip, ale není to jednak jejich práce, druhak něco, na co bychom se spoléhali. Většinou je to jen nějaká náhoda.

V čem tedy spočívá spolupráce s influencery? Je to, aby vás propagovali?

Já už jsem se na začátku rozhodl, že nebudeme takovým tím projektem s jednou tváří. Zaprvé nejsem žádný show man alá Lukáš Hejlík, nemám ani tak skvělé prezentační schopnosti a nejsem ani tak hezký a zajímavý jako on. Zadruhé mě bavila ta myšlenka obklopit se lidmi ať už z týmu, nebo právě těmi osobnostmi, které budou ta místa navštěvovat. Ono je to pak takové pestřejší. Každý na to kouká z trochu jiného pohledu a vždy vypíchne něco, co je podle něj to „amazing“. Někdo tam jede s rodinou, někoho baví památky a turistika. Když zmíním spolupráci s Přemkem Vidou a Dušanem Zapalačem, to jsou oba velcí sportovci a svým obsahem tak přispívají do našeho podprojektu Amazing Places na kole zase z pohledu sportovců.

Určitě to je ale i o tom, že chcete rozšiřovat to své publikum a dávat o sobě vědět, k čemuž nám influenceři určitě pomáhají.

Dnes je na internetu spousta takovýchto blogů a webů zaměřujících se na cestovní tipy. Co byla ta vaše inspirace pro založení jednoho z dalších takových cestovatelských portálů?

To jsou všechno vždycky otázky, na které by měla být ta nejjednodušší odpověď… Já jsem předtím pracoval úplně v jiném oboru a nebyl jsem s tím vnitřně spokojen. Chtěl jsem se v něčem seberealizovat. Měl jsem v tu dobu zkušenosti s hospitality cestovním ruchem a tušil jsem, že tady něco takového chybí. Takový ten hlad po cestovních tipech a kouzelných místech… Člověk zjistí, že ho má dalších deset tisíc lidí, což pro mě byl velký hnací motor a motivace.

Založit takovou firmu a pustit se do toho úplně sám muselo být často velmi náročné. Co to obnáší vedení takového projektu?

Je to ohromný závazek dostát té myšlence a vůbec dostat to do podoby, aby to bylo ufinancovatelné, soběstačné, a aby byl zajištěn rozvoj projektu, o což se my snažíme neustále. Je to velký tlak právě na peníze a za ta léta to bylo několikrát hodně stresující a vyčerpávající. Minimálně dvakrát mě to opravdu semlelo a cítil jsem, že jsem z toho vyčerpaný. Nikdy jsem však nepomyslel, že projekt opustím.

Kde tedy berete finanční prostředky na podporu projektu? A jak se na snaze projekt ufinancovat a dál v něm pokračovat podepsala například koronakrize?

U nás se moc nepodepsala, sice jsme s webem a prodejem začínali v této době, ale tam naopak byly různé tlaky zleva zprava, kde spousta ubytovacích zařízení najednou hledala jakýkoliv způsob, kterým by na sebe upozornila. Takže jsme se jim hodili.

Naše finance jsou právě z partnerství s ubytovávacími firmami, což funguje formou členství, za které si firma platí, a my jejich služby poté promujeme. V době covidu bylo jediným stěžejním prvkem to, že jsme některým členům na půl roku až rok členství odpouštěli. To ale vůbec neberu jako nějaké mínus.

Rád bych také zmínil, že dalším zdrojem příjmu je prodej voucherů. Máme čtyři takové labely – z lásky, univerzální, k narozeninám a právě vánoční, což mi přijde jako skvělý dárek pod stromeček, ale i během celého roku.

Jaká je vaše další vize do budoucna? Máte nějaký milník, kterého byste rádi s projektem dosáhli?

Nově teď pracujeme na věrnostním programu, který má lidem, jež s námi spolupracují, přinášet nejen různé odměny, ale má v něm být také spousta hravých prvků, aby je to bavilo a zajímalo, a aby s námi chtěli spolupracovat i nadále.

Další vize je rozšířit se do pohraničí. Budeme se teď podruhé pokoušet o Polsko, které nám prvně úplně nevyšlo.

A v neposlední řadě se asi nejvíc těším na novinku s názvem Češi ve světě, což by mělo přinést místa jako Bali, Thajsko, Austrálie, ale se zachováním toho, že by tam byla taková ta česká vlaječka, kdy bychom stejně jako doteď předávali tipy na místa, která jsme navštívili. S tím se pojí i projekt „S bábou na Bali“. Rozšířili jsme možnosti ubytování z jedné vily na tři a je to zároveň první projekt, v němž jsme my jakožto Amazing Places jedni ze spolumajitelů a investorů.

Jak probíha taková spolupráce se zahraničními místy? Když jste na začátku zmiňoval, že všechna ta místa navštěvujete osobně, jak to děláte v případě takových vzdáleností?

Tam přiznám, že tuto otázku hodně řešíme a sami úplně nevíme. Protože dostat tip a za týden tam vyslat někoho od nás je bych řekl takový cestovatelský dadaismus.

Je sice super, že dostaneme skvělý tip na místo támhle v Kostarice, ale když já tady řeknu: „Dobře, Terko, leť tam příští týden, tady máš letenku za třicet tisíc a peníze na další náklady.“ Terka přijede za tři dny a řekne, že to byla úplná katastrofa… Bude to výzva a sám nevím, jak přesně to budeme dělat. Plánujeme zapojit ambasadory, kteří by od nás dostali např. i nějakou výhodu, což je jedna z cest, jak si zachovat tu tradici, kdy místa sami navštěvujeme.

Pak je tady druhá možnost, kdy vytváříme koncept ještě s jednou agenturou, která by dala jedné dvojici možnost celý rok cestovat po světě. Tihle lidé by nám právě přinášeli materiál ať už v rámci fotek, nebo právě těch „amazing“ míst. To kdyby vyšlo, tak by to byla velká paráda.

Jedna odlehčující otázka na konec… Máte nějaké oblíbené místo z těch, co nabízíte?

Ježiš šmankote, já jich mám… Teď jsem se zrovna vrátil z Českého Krumlova. Touhle dobou mimo sezónu a přes advent je opravdu nádherný, mám ho daleko radši než v létě. Jsou tam tři skvělá místa, říkám tomu taková svatá trojice. Jedno je Krumlovský mlýn, dále Ultra Premium Apartments, což jsou tři nádherně vyladěné apartmány, a třetí, za mě nejpovedenější věc, Monastery Garden, což je takový malý butikový hotýlek s neuvěřitelnou atmosférou.

Autor: Barbora Mlezivová


A co takhle nějaké „amazing“ vánočné trhy? Tipy, kam letos zamířit a nasát krásnou vánoční atmosféru, jsme pro vás sepsali v našem článku.


Máte rádi naše dobrý zprávy a chtěli byste nás nějak podpořit? Prostřednictvím drobného příspěvku na náš transparentní účet můžete jednorázově či pravidelně pomoci Dobrým Zprávám se i nadále rozvíjet.


Foto: instagram.com, amazingplaces.cz

Příspěvek vytvořen 18

Související Příspěvky

Začněte psát hledaný výraz výše a stisknutím klávesy Enter vyhledejte. Stisknutím klávesy ESC zrušíte.

Zpět na začátek
Dobrý Zprávy